Doradztwo w dobrze farb do zabezpieczenia jachtu

laminat, laminowanie, żelkot, topkot
malowanie, klejenie, szpachlowanie, polerowanie, osmoza
ODPOWIEDZ
Bombicz
Posty: 4
Rejestracja: 21 sty 2016, o 14:57
Kontakt:

Doradztwo w dobrze farb do zabezpieczenia jachtu

Post autor: Bombicz » 12 cze 2017, o 10:41

Witam,
Proszę o doradztwo i dobranie/potwierdzenie doboru odpowiednich środków zabezpieczenia mojego jachtu:


I) Jacht: współczesny typ kadłuba, z roku 1982, laminatowy, długość po linii wodnej 12.5 metra, bazując na schemacie obliczeń przedstawionym u was w katalogu, powierzchnia do malowania to ok 40 mkw.
II) Prace mają dotyczyć części podwodnej kadłuba.
III) Stan zastany: jacht został częściowo zrobiony, i pozostawiony przez ekipę jesienią, teraz muszę dokończyć wstrzymane prace
A) Stara powłoka farby antyporostowej została wypiaskowana do żelkotu
B) Podczas prac okazało się, że w wielu miejscach żelkot odpada od kadłuba, te miejsca zostały otworzone. Nie były to bąble osmozowe, gdyż były suche, bez płynu w środku, wyglądało na to, że spowodowane były po prostu starzeniem się żelkotu. Na całym kadłubie, bąbli osmozowych było dosłownie kilka
C) Następnie powierzchnia została zmyta rozcieńczalnikiem, szczególnie we wgłębieniach po bąblach.
D) Na kadłub została położona farba Epinox BOSMAN 77
E) I na razie została częściowo wyszpachlowana szpachlówką epoksydową Hempel's epoxy filler 35250
IV) Wg mojej wstępnej wiedzy, którą między innymi podczas lektury katalogów, dalsza procedura powinna być następująca:
A) Przygotowanie powierzchni: jak??
B) Szpachlówka do wyrównania wszystkich nierówności: rozważałem sea line szpachlówkę lekką: nie wiem ile jej powinno być zastosowanej, na razie sądzę, że w pierwszym ruchu kupię 4x 0,75l. Bardzo proszę o wytyczne dotyczące warunków pracy z tą szpachlówką
C) Szlifowanie: jak, jakim papierem, sucho, mokro, jakie narzędzia są optymalne
D) Dodatkowe dwie warstwy Epinox BOSMAN 77? 14 litrów? Szara. Bardzo proszę o wytyczne dotyczące warunków pracy z tą farbą, proszę mnie traktować jak totalnego laika…
E) Farba kontaktowa: Oliva Optimal: jedna warstwa? 2 litry
F) Farba antyporostowa: seajet shogun, niebieski, dwie warstwy, 7,5litra (3*2,5l)
V) Dodatkowo proszę o sugestie dodatkowych koniecznych materiałów: rozcieńczalników, pędzli etc, potrzebnych do pracy.
VI) Osobnym tematem jest kil, żeliwny:
A) Podobno jest zrobiony farbą epoksydową International Interbond 201
B) Potem szpachlowany
C) Co dalej? Szpachlowanie do końca, Oliva optimal, i antifouling?

Kacper CMS
Posty: 26
Rejestracja: 17 gru 2015, o 14:05
Kontakt:

Re: Doradztwo w dobrze farb do zabezpieczenia jachtu

Post autor: Kacper CMS » 12 cze 2017, o 10:41

Dzień dobry
Dziękujemy za zainteresowanie naszą ofertą.
1. delikatne przetarcie dotychczasowej szpachlówki (odświeżenie powierzchni) papier 180
2. dokończenie nakładania szpachlówki epoksydowej: - dane techniczne w kartach technicznych na stronie poniżej opisu produktów
http://www.farbyjachtowe.pl/sea-line-sz ... p-170.html
http://www.farbyjachtowe.pl/amber-szpac ... p-623.html
3. matowienie - katalog sea-line mokro 150 potem 320 lub 200 potem 400 sucho 120 potem 180 lub 150 potem 320
4. bosman 77 14 litrów lub Seajet 117 szara 9 litrów - dane techniczne w kartach technicznych na stronie poniżej opisu produktów
http://www.farbyjachtowe.pl/farba-podkl ... p-520.html
http://www.farbyjachtowe.pl/farba-podkl ... p-724.html
5 farba antyporostowa 40m2 x 2malowania = 80m2 tj. 8 litrów powinno starczyć 3x 2,5L
http://www.farbyjachtowe.pl/farba-przec ... p-635.html - kolor navy blue tez jest dostępny (ciemno niebieski)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości